Waarom geloof ik dat strategie cruciaal is?

[vc_row][vc_column width=”1/3″][rs_buttons btn_text=”<<< terug naar strategie en filosofie” text_color=”#07282d” background_color=”#ffffff” text_color_hover=”#07282d” background_color_hover=”#ffffff” btn_link=”url:http%3A%2F%2Fwww.uitderuimte.be%2F%231461691903295-2cd8e578-0f2e||”][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][rs_section_title title=”Waarom geloof ik dat strategie cruciaal is?” title_color=”#08282d” top=”250″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][rs_blockquote]” Verandering wordt al snel hervorming en moet grondig doordacht, goed voorbereid en op alle niveaus sterk ondersteund worden. Ook al werkt u in een klein team. “[/rs_blockquote][vc_column_text]

Strategie is altijd een kwestie van keuzes en timing. Kiezen welke paden je wel en niet wil bewandelen in de macro-economische en lange-termijn context. Maar ook rigoureus de daarbij horende gedragscode respecteren. Een strategie mag niet beïnvloed worden door grillen of ongegronde en impulsieve reacties op opportuniteiten die niet in lijn liggen met de missie, visie en strategie.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Afwijkingen van – of significante veranderingen aan – het plan zijn niet ondenkbaar maar vaak uitermate onpraktisch. Daarom moeten ze grondig overdacht en onderzocht worden, vermits ze zonder twijfel belangrijke gevolgen hebben op alle niveaus van de operationele activiteiten. En niet in het minst op marketing en communicatie want een koerswijziging kan zeer verregaande invloed uitoefenen op het verhaal dat zich organisch ontwikkelde over een langere periode: – Ten minste een deel van dat verhaal moet herschreven worden (om nog maar te zwijgen van de tonnen drukwerk die de vuilbak in kunnen); – Eerdere beweringen worden plots contradictorisch ten opzichte van de nieuwe uitdrukkingen; – De beeldtaal kan sterk beïnvloed worden, wat op zijn beurt een hoge impact kan hebben op de perceptie van partners, publiek en klanten. De neveneffecten kunnen zich verspreiden tot voorheen ongeregistreerde domeinen. [/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Dit wil natuurlijk niet zeggen dat aanpassingen aan het plan onmogelijk zijn. Integendeel, verandering en meer bepaald ‘adaptatie’ zijn sleutels tot succes. Onze omgeving is constant onderworpen aan verandering en uw strategie kan die mutaties maar best nauwlettend weerspiegelen. Maar u zou zich enkel moeten aanpassen in volledige harmonie met uw visie. Vergeet nooit welke doelen u bij aanvang beoogde. Veranderen die doelen? Dan hebt u sowieso nood aan een herbronning van uw strategie. 

Zo lang uw visie nog werkt en vooruit kijkt in de veranderende wereld en uw ondernemingsomgeving, hebt u geen reden om drastisch van koers te veranderen. Een slimme tijdelijke campagne of targeted audience aanpak kan de meeste afwijkende en grillige noden vervullen, zonder uw ware objectieven en ambities te impacteren.  [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Neem verandering bloedserieus omwille van de operationele en bijgevolg ook financiële gevolgen. Deze effecten zijn niet alleen technisch, functioneel of praktisch van aard. Ze kunnen ook diep doorsijpelen in meer HR gerelateerde aspecten zoals enthousiasme, teamwork, loyauteit, inspiratie en creativiteit; wat overduidelijk zijn invloed heeft op de performantie van uw onderneming.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row fluid=”yes” bgcolor=”#07282d”][vc_column][rs_tilt_image image=”210″][/vc_column][/vc_row][vc_row bgcolor=”#07282d”][vc_column width=”1/4″][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_raw_html]JTNDYSUyMG5hbWUlM0QlMjJjb250YWN0JTIyJTNFJTNDJTJGYSUzRQ==[/vc_raw_html][/vc_column][vc_column width=”1/4″][/vc_column][/vc_row][vc_row bgcolor=”#07282d”][vc_column width=”1/3″][rs_section_title title=”CONTACT” title_color=”#ffffff” top=”100″][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][/vc_row][vc_row bgcolor=”#08282d”][vc_column width=”1/3″][vc_column_text align=”center”]

UIT DE RUIMTE
Daniel Mies
Doornstraat 147
2610 Wilrijk
België

[/vc_column_text][vc_column_text align=”center”]

E: daniel@uitderuimte.be
M: +32 498 30 87 93

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][/vc_row]