Waarom koppel ik dit proces aan filosofie en psychologie?

[vc_row][vc_column width=”1/3″][rs_buttons btn_text=”<<< terug naar strategie en filosofie” text_color=”#07282d” background_color=”#ffffff” text_color_hover=”#07282d” background_color_hover=”#ffffff” btn_link=”url:http%3A%2F%2Fwww.uitderuimte.be%2F%231461691903295-2cd8e578-0f2e||”][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][rs_section_title title=”Waarom koppel ik dit proces aan filosofie en psychologie?” title_color=”#08282d” top=”250″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Ik ben geen Socrates of Alain de Botton maar haal graag mijn mosterd bij deze heren en hun denkgenoten. Filosofie kijkt met diepgang naar onze vanzelfsprekendheden en de beoordelingsfouten die aangeleerde reflexen kunnen voortbrengen. Soms maakt een kleine stap terug, een wereld van verschil. Filosofie en psychologie bieden een doorwinterd kader om deze afstand gestructureerd in ons beslissingsproces in te bouwen.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Deze afstand-aanpak heeft een zeer relevante waarde in een commerciële context. Het is evident dat de handel in producten en diensten zijn oorsprong vindt in het vervullen van reële menselijke behoeften. Dat kunnen individuele of maatschappelijke behoeften zijn, die op hun beurt eigenlijk een weerspiegeling zijn van latente individuele behoeften. Deze behoeften worden uiteraard al sinds mensenheugenis aangesproken om producten of diensten aan te prijzen. Sinds het begin van de vorige eeuw heeft zich dit tot een actief studiedomein en een heuse wetenschap ontpopt.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]De fundamentele menselijke behoeften spreken basisnoden van onze onderbewuste psychologie aan. Deze zijn vaak te herleiden tot een handvol aangeboren en instinctieve reacties op stimuli. Dat uit zich in basale driften zoals voortplantings- en overlevingsdrang, die zich verder vertalen in meer bewuste gedragsuitingen zoals hiërarchische plaatsbepaling, sociale aanvaarding of uitsluiting, emotionele bevrediging, nood aan veiligheid, enz…[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Het juist en duidelijk koppelen van deze driften, instincten en gedragingen aan de volledige commerciële keten van uw merk (van uw persoonlijke filosofie tot uw product of dienst en de bijhorende verpakking), draagt in zeer sterke mate bij tot het oordeel van de consument over de authenticiteit van uw aanbod.

Elk onderzoek heeft een model nodig om zeker te zijn dat iedereen dezelfde taal spreekt. Ook de filosofie kan zo’n model zijn.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row fluid=”yes” bgcolor=”#07282d”][vc_column][rs_tilt_image image=”215″][/vc_column][/vc_row][vc_row bgcolor=”#07282d”][vc_column width=”1/4″][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_raw_html]JTNDYSUyMG5hbWUlM0QlMjJjb250YWN0JTIyJTNFJTNDJTJGYSUzRQ==[/vc_raw_html][/vc_column][vc_column width=”1/4″][/vc_column][/vc_row][vc_row bgcolor=”#07282d”][vc_column width=”1/3″][rs_section_title title=”CONTACT” title_color=”#ffffff” top=”100″][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][/vc_row][vc_row bgcolor=”#08282d”][vc_column width=”1/3″][vc_column_text align=”center”]

UIT DE RUIMTE
Daniel Mies
Doornstraat 147
2610 Wilrijk
België

[/vc_column_text][vc_column_text align=”center”]

E: daniel@uitderuimte.be
M: +32 498 30 87 93

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][/vc_row]